План розвитку на 2019 р.
ПЛАН СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО ТА КУЛЬТУРНОГО РОЗВИТКУ ВОЛОківської Ї об’єднаної територіальної громади на 2019 рік
І. Вступ.
II. Аналітична частина.
2.1. Географічне розташування, опис суміжних територій.
2.2. Демографічна ситуація.
2.3. Стан розвитку інфраструктури.
2.4. Зайнятість населення та ринок праці. Малий та середній бізнес.
2.5. Фінансово-бюджетна ситуація. Податково-бюджетна діяльність.
III. Цілі та пріоритети розвитку Волоківської сільської ради об’єднаної територіальної громади на 2019 рік.
3.1. Головні пріоритети економічного і соціального розвитку громади в 2019 р.
IV. Основні завдання та механізми реалізації плану соціально-економічного розвитку Волоківської сільської ради об’єднаної територіальної громади.
4.1. Соціальна сфера.
4.1.1. Поліпшення демографічної ситуації.
4.1.2. Соціальне забезпечення.
4.1.3. Подолання дитячої безпритульності та бездоглядності.
4.1.4. Охорона праці.
4.2. Освіта.
4.3. Охорона здоров’я.
4.4. Культура та духовність.
4.5. Фізичне виховання та спорт. Туризм.
4.6. Ресурсне забезпечення громади. Малий та середній бізнес. Податково-бюджетна
діяльність.
4.7. Розробки та виготовлення схем та проектів.
4.8. Благоустрій.
4.9. Транспорт, зв’язок.
4.10. Попередження та ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій. Безпека
життєдіяльності людини.
4.11. Охорона навколишнього середовища та раціонального використання природних
ресурсів.
4.12. Дотримання законності та правопорядку.
V. Фінансове забезпечення реалізації Плану.
VI. Моніторинг та оцінка результативності реалізації Плану.
VII. Стратегічні напрямки економічного і соціального розвитку Волоківської сільської об’єднаної територіальної громади на період 2019-2020 рокі.
VII. Додатки.
І. Вступ.
План соціально-економічного та культурного розвитку Волоківської сільської об’єднаної територіальної громади на 2019 р. (далі - План) розроблена на основі аналізу поточної ситуації в господарському комплексі ради об’єднаної територіальної громади, виходячи із загальної соціально-економічної ситуації, та з урахуванням прогнозів, можливостей, пропозицій підприємств і організацій, щодо пріоритетних напрямків розвитку населених пунктів с. Волока, с. Валя Кузьмина, с. Грушівка, що входять до об’єднаної територіальної громади. План відповідає вимогам законів України "Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України", "Про місцеве самоврядування в Україні", Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року, затвердженої постановою Кабінету міністрів України №385 від 06.08.2014 р.
У Програмі визначено пріоритетні цілі та завдання соціально-економічної та культурної діяльності ради Волоківської сільської ради об’єднаної територіальної громади на 2018 р., спрямовані на розвиток громади – задає комплекс конкретних, узгоджених заходів соціально-економічного, культурного і духовного розвитку громади, роботи з благоустрою, виконання будівельних та ремонтних робіт на об’єктах комунальної та інших форм власності, ефективного використання природних ресурсів, виробничо-економічного, науково-технічного, людського потенціалу, наявної інфраструктури, поповнення дохідної частини бюджету, з метою формування якісного та безпечного середовища життєдіяльності населення, з урахуванням історичних особливостей розвитку сіл об’єднаної територіальної громади. Дуже важливим є відновлення економічного зростання що стане базовою передумовою для розв’язання соціальних проблем та загального покращення добробуту населення громади.
II. Аналітична частина
2.1. Географічне розташування, опис суміжних територій.
Волоківська об’єднана територіальна громада (далі – Волоківська ОТГ) утворена шляхом добровільного об’єднання територіальних громад сіл Волока, Валя Кузьмина, Грушівка на виконання закону України про добровільне об’єднання громад, рішення Чернівецької обласної ради №93-31/15 від 18.06.2015 року. Адміністративним центром Територіальної громади є село Волока. Територія громади згідно з адміністративно-територіальним устроєм України входить до складу Глибоцького району, Чернівецької області. Відстань від адміністративного центру громади до районного центру –
1) північного сходу – село Молодія;
2) північного заходу – село Великий Кучурів;
3) півночі – село Коровія;
4) південного заходу – село Червона Діброва;
5) півдня – село Тарашани;
6) заходу – селоТисовець;
Станом на кінець 2018 року площа об’єднаної територіальної громади становить майже 153,97 км2.
2.2. Демографічна ситуація.
Більшість факторів, які впливають на демографічну ситуацію в сільскій місцевості, формуються на загальнодержавному рівні і залежать від фінансово-економічного стану та добробуту населення. Подолання фінансової кризи та поліпшення економічного стану населення, що в свою чергу призведе до досягнення сталого демографічного розвитку, нормалізації і відтворення населення, є тривалим і складним процесом.
У Волоківській об’єднаній територіальній громаді зареєстровано близько 6300 осіб, але фактично в громаді проживає, разом з незареєстрованими мешканцями, понад 7 тис. осіб. Загальна кількість населення працездатного віку становить 3650 осіб. В 2018 у Волоцькій ОТГ народилось 50 дітей, померло 77 осіб, зареєстровано 43 шлюби.
2.3. Стан розвитку інфраструктури
Загальна протяжність вулично-дорожньої смуги у Волоківській ОТГ складає понад
На території громади функціонує 52 торгівельних заклади – 14 продуктових магазинів, 20 господарських та спеціалізованих магазинів, 2 автозаправні станції, 9 закладів громадського харчування, 2 перукарні, 2 аптеки, готель. Функціонує ЗАТ „Чернівецька птахофабрика” на якій працює понад 50 жителів громади, КП «Валякузьминське», яке розливає джерельну воду.
Налічується три загальноосвітні школи, дві I – II ступенів та одна I - III ступенів, три дошкільні навчальні заклади. Станом на 31 грудня 2018 року у закладах освіти навчається 581 учень, працює 175 вчителів. В 2016 році в громаді буде здійснюватись підвезення до школи 43 учнів. В дошкільних закаладах освіти налічується 133 вихованця.
Одне комунальне некомерційне підприємство: КНП «Волоківська сільська амбулаторія загальної практики сімейної медицини». У якому працюють 30 медпрацівників та обслуговуючого персоналу. Дві приватні стоматології.
На території Волоцької об’єднаної територіальної громади розміщені наступні заклади культури та духовності:
Будинок народної творчості та дозвілля с. Волока де працюють наступні колективи:
- Народно-аматорский оркестр народних інструментів «Трандафір»,
- Народно-аматорский ансамбль танцю «Мєрцішор»,
- Народно-аматорский хор «Кодрій Космінулуй»,
- Церковний Хор «Корул Господарілор»,
- Духовий оркестр,
- Фольклорний колектив «Бужорій Волочій»,
- Дитячий оркестр народних інструментів «Мєрцішор»,
- Вокально-інструментальний ансамбль,
- Танцювальній хореографічний юнацький гурток «Волочанка»,
- Спортивний гурток,
- Театр мініатюр,
- Гурток художнього читання.
Клуб с. Валя Кузьмина; працюють гуртки художньої самодіяльності, ансамбль „Кузьминяночка” , тріо „Вір”, дитячий ансамбль "Веселка".
- Три бібліотеки;
- Церква Святого Миколая Московського патріархату с. Волока;
- Церква Святих Апостолів Петра і Павла Московського патріархату с. Грушівка;
- Церква Святого Михайла с. Валя Кузьмина;
- Чотири молитовних будинки;
- Краєзнавчо-етнографічні музеї.
Туристична сфера. Будівлі церков, є історичним пам’ятками. Історичною гордістю села Валя Кузьмина є могутній, віковий дуб, Штефана чел Маре якому понад 510 років, є пам’ятник – некрополь загиблим воїнам у Першій світовій війні 1914-1918 рр.
На території громади знаходяться такі спортивні об’єкти:
- Сільський спортивний стадіон с.Волока;
- Мініфутбольне поле із штучним покритям;
- Сільський спортивний стадіон с.Валя Кузьмина;
- Шкільний спортивний стадіон ЗОШ с. Валя Кузьмина;
- Шкільний спортивний стадіон ЗОШ с. Грушівка;
- Спортивний комплекс „Лідер”;
- Спортивний майданчик НВК „Веселка”;
- Футбольна команда ФСК Волока;
- Футбольна команда ФСК Валя Кузьмина;
- Волоківська дитячо-спортивна школа.
2.4. Зайнятість населення та ринок праці. Малий та середній бізнес.
Основним напрямом господарської діяльності на території громади в 2019 році є підприємницька діяльність з товаровиробництва надання послуг та торгівля, сільськогосподарське виробництво (рослинництво, тваринництво). В структурі надходжень питому вагу займають податок на землю з фізичних та юридичних осіб, єдиний податок, акцизний збір та інші. Малий та середній бізнес, який діє на території громади, перетворюється на важливий сектор економіки, який суттєво впливає на зайнятість населення, забезпечення населення необхідними товарами та наданням послуг, забезпечує та суттєво впливає на формування дохідної частини бюджету об’єднаної територіальної громади. В 2018 році продовжиться робота, спрямована на підтримку ринкових реформ, зростанні обсягу роздрібного товарообігу підприємств торгівлі, в першу чергу, за рахунок реалізації товарів вітчизняного і місцевого виробництва, формуванні та стабілізації споживчого ринку, захист прав споживачів, посилення контролю за дотриманням вимог законодавства при здійсненні господарської діяльності, упорядкування розміщення торгових об’єктів, забезпечення високого рівня обслуговування. Робота в галузі побутового обслуговування буде проводитись в напрямку сприяння роботі підприємств, що надають важливі види послуг населенню та стимулювання створення нових приватних підприємств побутового обслуговування.
Розвиток агропромислового комплексу спрямований на нарощування обсягів виробництва рослинницької та тваринницької продукції. Передбачається подальше сприяння: ефективному використанню земель сільськогосподарського призначення; розвитку сільськогосподарського виробництва.
На території ради Волоківської ОТГ зареєстровано понад 495 фізичних осіб–підприємців.
- 7 цехів по наданню швейних послуг (виготовлення весільної атрибутики) ;
- 14 продуктових та господарських магазинів;
- 9 закладів громадського харчування;
- 5 магазинів трикотажної продукції;
- 2 міні пекарні;
- 2 перукарні;
- 1 цех по виготовленню бетонних виробів;
- 1 приватна зубопротезна поліклініка;
- 1 склад будівельних матеріалів;
- 1 точка продажу сільськогосподарської продукції;
- 1 млин.
2.5. Фінансово-бюджетна ситуація. Податково-бюджетна діяльність.
Цілями діяльності ради Волоківської ОТГ у податково-бюджетній сфері є підвищення ефективності фінансово-бюджетної діяльності, забезпечення стабільного функціонування бюджетної системи в умовах фінансово-економічної кризи шляхом зміцнення та збільшення дохідної частини бюджету, підвищення ефективності, оптимізації раціонального використання бюджетних коштів. Фінансово-бюджетна діяльність - це основний інструмент регулювання та стимулювання економічних і соціальних процесів в громаді, що реалізується за рахунок бюджетних ресурсів, власних коштів підприємств, установ та організацій, коштів позабюджетних фондів та коштів інвесторів. Основними по наповненню бюджету об’єднаної територіальної громади є доходи від місцевих податків і зборів (земельний податок, орендна плата за землю, акцизний збір, єдиний податок, податок на нерухоме майно тощо).
III. Цілі та пріоритети розвитку Волоківської ОТГ на 2019 рік.
У зв’язку з проведенням децентралізації, Волоківська сільська рада, дотримуючись Закону України «Про добровільне об’єднання громад» увійшла до числа перших 159 об’єднаних громад. Для підвищення якості адміністративних послуг та рівня соціальних стандартів, які безпосередньо надаються населенню, потрібно створення нового адміністративного центру. З розширенням штату ради необхідно переведення працівників сільської ради об’єднаної територіальної громади у більше приміщення, для належного виконання функціональних обов’язків. Штат сільської ради, тіснився в трикімнатній будівлі 1940 року. Розуміючи неможливість значних фінансових вкладень у будівництво такого центру, потрібно було починати реконструкцію наявного, невикористаного за призначенням підвального приміщення Волоківської сільської лікарської амбулаторії сімейної практики та медицини. Перевага такої реконструкції полягає не тільки у створенні нового сучасного адміністративного центру, зручного для населення, а й економії коштів на опаленні та оплаті енергоносіїв; ефективному використанні приміщення; благоустрою прилеглої території та підняттю іміджу об’єднаної громади, як прикладу для навколишніх сіл. Ми повинні бути зразком для інших сільських рад, які ще мають пройти такий відповідальний процес об’єднання.
3.1. Головні пріоритети економічного і соціального та культурного розвитку громади в 2019 році є:
3.1.1. Капітальний ремонт даху з утепленням горища амбулаторії у с. Волока, Волоківської ОТГ, Глибоцького р-ну., Чернівецької обл.;
3.1.2. Здача в експлуатацію нового корпусу ДНЗ «Веселка» в с. Валя Кузьмина;
3.1.3. Здача в експлуатацію пункту здоров’я в с. Грушівка;
3.1.4. Забезпечення новою, сучасною оргтехнікою (комп'ютери, копіювальна техніка, засоби зв’язку з мережею, тощо) всіх установ та закладів, підпорядкованих органам місцевого самоврядування, які знаходяться на території громади (апарат ради, школи, лікарські установи, тощо);
3.1.5. Проведення поточного ремонту комунальних доріг громади, забезпечення належного стану комунальних доріг, благоустрою вулиць та місць загального користування та, проведення робіт з їх освітлення;
3.1.6. Придбання трактора з агрегатами для потреб Волоківської ОТГ;
3.1.7. Будівництво центру безпеки Волоківської ОТГ;
3.1.8. Поліпшення якості надання адміністративних послуг шляхом придбання обладнання з виготовлення паспортів для центру надання адміністративних послуг Волоківської ОТГ;
3.1.9. Будівництво огорожі стадіону у с. Валя Кузьмін;
3.1.10. Капітальний ремонт дороги між с. Волока та Грушівка;
3.1.11. Ремонт сходів БНТД с. Волока;
3.1.12. Капітальний ремонт переходу між корпусами Валякузьминської ЗОШ І-ІІ ст.. у с. Валя Кузьмина, Волоківської ОТГ, Глибоцького р-ну., Чернівецької обл.;
3.1.13. Капітальний ремонт системи опалення та теплотраси Волоківської ЗОШ І-ІІІ ст.. у с. Волока, Волоківської ОТГ, Глибоцького р-ну., Чернівецької обл..
IV. Основні завдання та механізми реалізації плану соціально-економічного розвитку Волоківської сільської об’єднаної територіальної громади.
4.1. Соціальна сфера
Досягнення сталого демографічного розвитку відбуватиметься шляхом створення необхідних умов для збереження і зміцнення репродуктивного здоров’я населення, формування та стимулювання здорового способу життя, розв’язування проблем гігієни і безпеки праці, підтримки молоді, стабілізації стосунків у сім’ях, допомоги у вихованні дітей, організації змістовного дозвілля та відпочинку, захисту інвалідів та людей похилого віку, забезпечення розвитку освіти та культури.
4.1.1. Поліпшення демографічної ситуації
Для поліпшення демографічної ситуації головними завданнями в 2019 році передбачається:
- всебічне зміцнення правових, моральних та матеріальних засад сімейного життя;
- запровадження правової, психолого-педагогічної та організаційно-методичної системи з метою створення оптимальних соціально-економічних умов для повноцінного виховання дітей у сім`ї;
- стимулювання народжуваності через забезпечення підтримки сімей з дітьми;
- проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи стосовно права на окремі види державної допомоги сім’ям, у яких народилися діти;
- створення сприятливих умов для поєднання жінками професійної зайнятості з материнством;
- забезпечити підтримку багатодітних сімей, у тому числі надання допомоги за рахунок спонсорських коштів;
- створення системи, цілеспрямованого навчання батьків усвідомленого батьківства, підвищення батьківського потенціалу та підвищення рівня психолого-педагогічної культури громадян;
- забезпечення соціальних заходів, спрямованих на вихід сімей із складних життєвих обставин;
- поширення соціальної реклами щодо пропаганди позитивного іміджу сім`ї та її соціальної підтримки, популяризації сімейного життя, формування національних, сімейних цінностей з питань здорового способу життя та збереження репродуктивного здоров’я;
- проведення інформаційних кампаній, спрямованих на пропаганду національного усиновлення, пошук та виявлення потенційних прийомних батьків, батьків-вихователів та мотивацію їх до створення прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу;
- забезпечення соціального супроводу різних категорій сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах, прийомних сімей, сімей опікунів;
- сприяння дотримання державних гарантій щодо дітей, які влаштовані у прийомні сім`ї та під опіку чи піклування громадян;
- запроектувати та встановити дитячі майданчики в місцях відпочинку малюків та дітей дошкільного віку.
4.1.2. Соціальне забезпечення
З метою соціального захисту найуразливіших верств населення необхідно забезпечити виконання соціальних програм, що фінансуються за рахунок бюджетів усіх рівнів; - збереження та оновлення існуючої соціальної інфраструктури громади. З найбільш поширених та масових за обсягом видів адресної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям є житлові субсидії на відшкодування витрат на оплату житла, комунальних послуг, електроенергії та придбання твердого палива і скрапленого газу. Соціальний захист людей похилого віку, ветеранів, учасників АТО, передбачає здійснення заходів, спрямованих на створення умов, що забезпечують економічне і моральне благополуччя, а також надання їм додаткових прав і гарантій. Учасникам АТО на протязі 2018 року надано 2 земельних ділянок. Станом на 01.11.2017 року до виконавчого комітету Волоківської ОТГ надійшло понад 310 заяв від жителів села на оформлення субсидії.
В межах реалізації заходів планується:
- надання додаткової підтримки пільговим категоріям громадян, які найбільш її потребують;
- забезпечення населення різними видами пільг та державних соціальних допомог, що фінансуються з державного бюджету;
- забезпечення виплати допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам та тимчасової державної допомоги дітям.
4.1.3. Подолання дитячої безпритульності та бездоглядності
У рамках реалізації програми подолання дитячої безпритульності та бездоглядності планується:
- проведення лекцій, бесід та надання консультацій лікарями з питань репродуктивного здоров’я та планування сім’ї, профілактики туберкульозу, наркоманії, тютюнопаління;
- надання відповідної кваліфікованої медичної допомоги сім’ям, які бажають мати дітей;
- підвищення рівня та якості медичного забезпечення материнства і дитинства;
- удосконалення системи охорони здоров’я населення, насамперед підлітків, молоді, а також зниження рівня смертності, професійних захворювань, побутового та виробничого травматизму та збільшення тривалості життя населення;
- проведення комплексу виховних, інформаційно-пропагандистських та адміністративних заходів щодо запобігання соціальному сирітству, безпритульності та бездоглядності дітей, а також інформаційно-виховної кампанії щодо створення у суспільстві позитивного іміджу багатодітних сімей;
- розвиток сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
- виконання заходів що до відпочинку та оздоровлення дітей на період 2019-2020 років;
- забезпечення доступності дітей-інвалідів до закладів соціальної інфраструктури, закладів культури, освіти та до спеціальних закладів, які надають соціальні послуги;
- виявлення на ранній стадії сімей, які неспроможні виконувати виховні функції і забезпечення захисту прав дітей.
4.1.4. Охорона праці. Основні цілі на 2019 рік:
- створення безпечних умов праці, збереження життя та здоров’я працівників, зниження рівня виробничого травматизму, запобігання нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань;
- створення належних та безпечних умов праці на підприємствах, в установах та організаціях всіх форм власності;
- підвищення рівня безпеки та охорони праці у галузях господарства сіл громади, зменшення рівня виробничого травматизму та професійних захворювань на виробництві.
4.2. Освіта
Основні заходи щодо забезпечення виконання Програми:
- зміцнення навчально-матеріальної бази шкіл громади, здійснення допомоги на нагальні потреби шкіл за рахунок бюджету та меценатів;
- забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітей та учнівської молоді, що проживають на території об’єднаної територіальної громади, забезпечення інноваційного розвитку освіти;
- підготовка учнів до зовнішнього незалежного оцінювання;
- створення умов для забезпечення змістовного дозвілля учнів та оздоровлення учнів під час літніх канікул;
- підвищення комп’ютерної грамотності педагогічних працівників, через проходження курсової перепідготовки;
- проведення робіт з реконструкції (часткове перекриття) даху ЗОШ с. Валя Кузьмина;
- будівництво шкільної майстерні для дівчат та хлопців з центральним фойє ЗОШ с. Валя Кузьмина;
- будівництво шкільної майстерні для дівчат та хлопців ЗОШ с. Волока;
- дообладнання котельні ЗОШ с. Волока до опалення електроенергію (за нічним тарифом).
ЗОШ с. Волока
- капітальний ремонт навчально-виробничої майстерні;
- будівництво корпусу для 1-4-х класів;
- ремонт котельні та перехід на електричне паливо (дообладнання котельні ЗОШ с. Волока до опалення електроенергією за нічним тарифом);
- перекриття даху школи метало-черепицею;
- облаштування спортивного майданчика;
- забезпечення кабінетів навчально дидактичними матеріалами (компьютерами, мультімедія, навчальними картами, дидактичними матеріалами, методичною літературою);
- проведення ремонту каналізації ДНЗ с. Волока.
ЗОШ с. Валякузьміна
- огородження стадіону (поле, ворота, лавиці, трибуна, огорожа);
- гараж для шкільного автобуса (будівництво);
- капітальний ремонт приміщень під музеї (заміна вікон, дверей, фасад, внутрішні роботи, роботи по реставрації будівель призначених під музеї);
- будівництво майстерні, сараю;
- утеплення спортивного залу;
- добудова 3-х класних приміщень та актового залу (для відкриття середньої школи).
НВК с. Грушівка
- будівництво спортивного залу;
- облаштування стадіону (огорожа, заміна футбольних воріт, волейбольна площадка);
- капітальний ремонт зовнішніх стін приміщень дошкільних груп;
- капітальний ремонт їдальні;
- заснування шкільного музею.
ДНЗ
У 2018 році проведено роботу щодо окультурення бруківкою доріжик та отмосток будівлі дитячого садочку у селі Волока. Вжито заходів щодо обладання кабінетів нової української школи, проведено роботи з ремонту приміщень всередині. Необхідно закінчити роботи з капітального ремонту та благоустрою території та допомогти в придбанні необхідного устаткування.
- ремонт дитячого майданчика;
- асфальтування прилеглої території до дитячого садка;
- благоустрою території;
- ремонт огорожі ДНЗ;
- закупівля предметів довгострокового використання у дитячі садки.
4.3. Охорона здоров’я
Для поліпшення здоров’я, зниження рівня смертності та збільшення тривалості життя заплановано створити умови для забезпечення доступу, в тому числі і примусового, всіх жителів громади до обов’язкового якісного медичного обслуговування, диспансеризації, розширення доступу населення, особливо дітей і підлітків до фізкультурно-спортивних і оздоровчих заходів.
З метою забезпечення високоякісної і доступної медичної допомоги протидії поширенню інфекційних соціально небезпечних хвороб, запобігання та лікування серцево-судинних і судинно-мозкових захворювань передбачається:
- вжиття заходів щодо подальшого покращення матеріально-технічної бази лікувально-профілактичних закладів шляхом залучення різних джерел фінансування;
- сприяння укомплектуванню амбулаторії необхідним діагностичним медичним обладнанням;
- заснування кабінету ультразвукового діагностування та сучасної лабораторії;
- розширення доступу мешканців громади до спеціалізованої медичної допомоги шляхом проведення обов’язкової диспансерізації населення один раз на рік із залученням діагностичного обладнання та медичних фахівців;
- пріоритетне проведення профілактичних, лікувально-діагностичних та протиепідемічних заходів, реалізація державних програм спрямованих на попередження серцево-судинних та судинно-мозкових захворювань, протидію захворюванням на туберкульоз та СНІД, боротьбу з онкологічними захворюваннями; санітарно-освітньої роботи серед населення;
- проведення вакцинації населення, охоплення профілактичним медичним оглядом та диспансеризацією 100% дітей, зниження рівня малюкової смертності;
- посилення пропаганди здорового способу життя шляхом надання фізкультурно-спортивних і оздоровчих послуг різним верствам населення в дитячих дошкільних закладах, загальноосвітніх школах;
- будівництво Грушівської сільської лікарської АЗПСМ.
- відкриття пункту швидкої допомоги на базі Валякузьминської сільської лікарскої АЗПСМ.
4.4. Культура та духовність
Пріоритетними напрямками соціально-економічного розвитку громади в галузі культури будуть збереження, відродження і розвиток національної культури, відродження народних традицій, звичаїв та обрядів, збереження національної культурної спадщини, зміцнення і примноження культурного потенціалу громади, розкриття творчого потенціалу та підтримка потягу до мистецтва різних верств населення, організації дозвілля й урізноманітнення форм культурного обслуговування населення громади. Всіляко спряти збереженню та примноженню культурного надбання, забезпечити умови для творчого розвитку особистості, підвищення культурного рівня та естетичного виховання мешканців громади. Важливим є відновлення гуртків та підтримка вже діючих колективів.
Основні заходи щодо забезпечення виконання Програми:
- охорона, збереження і розвиток культури, народної творчості, культурного розмаїття, створення належних умов для творчості, естетичного виховання молоді, виявлення та підтримка талановитої молоді, забезпечення надання доступних культурно-мистецьких послуг та задоволення соціально-культурних потреб населення;
- відродження та розповсюдження надбань традиційної культури, залучення культурно-просвітницьких та духовного закладів до організації і підтримки різних форм дозвілля дітей, юнацтва, молоді та дорослого населення;
- з метою забезпечення подальшого розвитку культури, духовності, продовжити практику проведення сільських та церковних свят, оглядів, фестивалів, конкурсів за жанрами народної творчості, ольклорного мистецтва, народної пісенної творчості;
- провести виїзні концерти аматорського колективу та окремих виконавців БНТД;
- забезпечити участь народних умільців села у обласних та районних виставкових заходах. Забезпечити участь колективів аматорської творчості та естетичного виховання у районних конкурсах виконавської майстерності;
- продовжити поглиблене вивчення фольклорно-етнографічних особливостей сіл громади, запис фольклору на сучасні технічні засоби, поповнити фонотеку та відеотеку фольклорних творів та народних традицій;
- забезпечити проведення державної політики щодо релігії та церкви, забезпечити право кожного громадянина на свободу віросповідання.
Господарські заходи:
- здійснювати допомогу на нагальні потреби закладів культури та духовності за рахунок спонсорів та бюджету;
- реконструкція системи опалення в БНТД с. Волока;
- будівництво свердловини для забезпечення БНТД якісною питною водою;
- огородити територію БНТД с. Волока;
- облаштування тротуару БНТД (з боку танцзалу);
- проведення робіт по благоустрою території танцмайданчика;
- оснащення сцени сучасним обладнанням, придбання костюмів для виступів вихованців закладу, музичних інструментів, придбання додатково стільців до актового залу, придбання потужного генератора для аварійного енергозабезпечення;
- забезпечити умови та фінансування послуг по монтажу та демонтажу сцени, звукового обладнання, придбання квитків, листівок, тощо для проведення свят: «День села», «Новий Рік», «Різдвяні свята», свято весни - Мерцішор», «День Незалежності», «Дня Молоді», «День створення Волоківської об’єднаної територіальної громади (Свято Подяки)» та інші;
- зміцнення матеріальної бази бібліотеки, поповнення бібліотечного фонду, передплати періодичних видань та комплектування фонду різноманітних видань сільської бібліотеки, запровадити застосування нових електронних технологій в практику роботи бібліотек, створити в бібліотеках громади та бібліотеках шкіл доступ до мережі Інтернету;
- відкриття сучасного кінотеатру;
- збереження пам’яток архітектури та історико-культурної спадщини;
- забезпечення обладнанням та всебічне сприяння в заснуванні та розвитку музеїв на території об’єднаної громади.
4.5. Фізичне виховання та спорт. Туризм
В сучасних умовах всебічний і гармонійний розвиток людини є не тільки бажаним, а й життєво необхідним. Фізичний гарт є невід'ємною складовою гармонійного розвитку людини, що є, в свою чергу, запорукою майбутнього здоров’я мешканців громади. Одним з напрямків, який впливає на стан здоров'я, є активно-спортивний спосіб життя, який має особливе значення для людей молодого віку. Спорт стає каталізатором життєвої активності, умовою і невід'ємною частиною гармонійного і повноцінного життя.
У рамках розвитку фізичної культури і спорту передбачається:
- ремонт стадіонів с. Волока, с. Валя Кузьмина, с. Грушівка, ремонт будівлі на стадіоні с. Волока та будівництво нової огорожі стадіону;
- забезпечення належних умов для розвитку спорту в громаді, забезпечення технічним обладнанням, спортивним інвентарем;
- підвищення ефективності роботи спортивних майданчиків, футбольного поля, спортивного залу;
- формування складу збірних команд села з пріоритетних видів спорту, а також забезпечення їм належних умов для підготовки;
- проведення змагань, комплексних спортивних заходів за програмою спартакіади школярів, сільських спортивних ігор, участь в змаганнях з олімпійських та неолімпійських видів спорту за участю учнівської молоді;
- збільшення кількості осіб, що займаються спортом, проведення фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи в навчальних закладах, у місцях масового відпочинку громадян, пропаганда здорового способу життя.
Туризм.
- приорітетні напрямки розвитку є включення визначних місць Волоківської ОТГ до екскурсійних маршрутів Буковини;
- сприяння розвитку зеленого туризму шляхом забезпечення та участі в районних навчальних семінарах з основ організації обслуговування туристів, рівня якості надання послуг.
4.6. Ресурсне забезпечення громади. Малий та середній бізнес. Податково-бюджетна діяльність.
Основні заходи щодо забезпечення виконання Програми:
- сприяння розвитку підприємництва, підтримці товаровиробників на місцевому рівні;
- посилення контролю за якістю та безпекою продукції, що виробляється та реалізується на території громади;
- впровадження сучасних технологій обслуговування населення;
- створення впорядкованого загального ринку за кошти ради Волоківської сільської об’єднаної територіальної громади та спонсорів для реалізації продукції як власного виробництва сільських жителів так і для проведення ярмарків по забезпеченню жителей громади товарами широкого вжитку;
- сприяння зайнятості населення, зниження рівня безробіття, підтримка самостійної зайнятості населення;
- створення нових та легалізація існуючих робочих місць;
- працевлаштування неконкурентоспроможних верств населення (інвалідів, молоді, особливо випускників навчальних закладів);
- активізація процесу створення нових робочих місць в усіх сферах економічної діяльності;
- сприяння у працевлаштуванні зареєстрованих безробітних;
- забезпечити укладення договору з центром зайнятості на громадські роботи та передбачити кошти на реалізацію цього договору.
Податково-бюджетна діяльність.
- забезпечити виконання дохідної частини бюджету;
- цільове, раціональне та економне витрачання бюджетних коштів;
- забезпечити своєчасну та в належних розмірах сплату фізичними та юридичними особами податків, зборів та обов'язкових платежів до бюджета об’єднаної територіальної громади;
- підвищення ефективності використання бюджетних коштів на вирішення першочергових заходів у житлово-комунальній та соціальній сферах;
- забезпечення першочергових розрахунків бюджетної сфери та соціально захищених видатків;
- забезпечення своєчасних та повних розрахунків об’єктів бюджетної сфери об’єднаної територіальної громади за спожиті енергоресурси;
- посилення попереднього та поточного контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів, вжиття дієвих заходів щодо попередження порушень та вчасного усунення виявлених порушень.
Враховуючи непрості часи для підприємництва, сільська рада в межах та в міру своїх можливостей пішла на зустріч підприємцям села, встановивши податок на нерухоме майно на рівні 0,5% від розміру мінімальної заробітної плати за 1 м2 (при можливому максимумі 1%), що складає 6,09 грн/м2.
4.7. Розробки та виготовлення схем та проектів
На сьогодні радою Волоківської ОТГ виготовлено державні акти на право постійного користування земельними ділянками, на яких знаходяться об’єкти нерухомості комунальної власності та ділянки під перспективне будівництво, реконструкції на них об’єктів соціального та культурного призначення. Згідно законодавства у разі відсутності даного акту неможливе будівництво чи капітальний ремонт об’єктів, що знаходяться на даній земельній ділянці.
Основні заходи щодо забезпечення виконання Програми.
- почати розробку генерального плану с. Волока та с. Грушівка;
- проведення інвентаризації земель сільської ради;
- виготовлення нової нормативно-грошової оцінки земель с. Волока, с. Валя Кузьмина, с. Грушівка;
- виготовлення містобудівної документації;
- газифікація сіл громади (у с. Волока та с. Грушівка існує газовий комітет, голова Божеску К.П.).
- упровадження інноваційних та інвестиційних проектів із застосуванням енерго та ресурсозберігаючих технологій.
4.8. Благоустрій
Благоустрій території громади це сукупність різноманітних видів впорядкування, що створюють зручні, здорові й культурні умови життя населення. До основних видів благоустрою належать: зовнішнє впорядкування вулиць, площ, набережних і житлових кварталів; стан доріг, транспортне обслуговування населення; водопостачання, освітлення, озеленення, обводнення, телефонізація, водопостачання та очищення міст тощо. Для підтримки побутового рівня благоустрою велику увагу потрібно приділити роботам з вирубки чагарників та спилювання дерев, що знаходяться в аварійному стані чи несуть загрозу. На центральних вулицях влітку проводити покос трави в середньому раз на три тижні. До Великодня та інших великих свят забезпечувати вивіз сміття від кладовищ Волоківської ОТГ, спилювання аварійних дерев. Забезпечувати охорону на тих кладовищах, де відбуваються поминальні дні.
Для досягнення поставленої мети у вдосконаленні нашої громади необхідно наступне:
- поступове асфальтування доріг громади; асфальтування вул. Озерної, вул. Джерельної та Жасминної в с. Валя Кузьмина; вул. Комарова та вул. Гагаріна с. Волока;
- проведення капітального ремонту двох мостів в с. Валя Кузьмина;
- проведення освітлення вулиць села сучасними енергоефективними пристроями освітлення;
- задоволення потреб дітей та молоді дитячими та спортивно тренувальними майданчиками;
- проведення реконструкції будівлі колишньої Валякузьминської сільської ради та Валякузьминської сільської лікарської амбулаторії (облаштування центрального входу до сільскої ради, бетонне укріплення лівого крила будівлі, відмостка навколо будівлі, встановлення ринв для водовідведення, перекриття покрівлі, встановлення огорожі та ін.);
- встановлення та належне облаштування автобусних зупинок;
- освітлення вулиці Штефана чел Маре уселі с. Грушівка;
- зменшення енергоємності споживання паливно-енергетичних ресурсів у соціальній сфері громади;
- завершення встановлення огорожі сільских кладовищ, приведення до належного стану прилеглої території цвинтарів;
- отримання привабливого зовнішнього вигляду, функціонального і зручного для проживання середовища населених пунктів об’єднаної територіальної громади;
- облаштування клумб і насаджень;
- вести пропаганду культури чистоти та екологічної свідомості, культури відповідальності перед суспільством, мешканцями громади;
- організація весняних і осінніх волонтерських толок по благоустрою території громади;
- ліквідація несанкціонованих сміттєзвалищ;
- забезпечення благоустрою та естетичної привабливість сільських озер.
4.9. Транспорт, зв’язок
Основні заходи щодо забезпечення виконання Програми.
- сприяння безперебійному забезпеченню потреб населення у перевезеннях автомобільним транспортом, в тому числі і пільгової категорії громадян;
- розширення транспортної мережі, продовження маршруту автобуса до віддалених вулиць села,
- встановлення та належне облаштування автобусних зупинок;
- продовження створення сприятливих конкурентних умов у різних сегментах ринку послуг зв’язку;
4.10. Попередження та ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій
Безпека життєдіяльності людини.
Для підтримання безпеки життєдіяльності мешканців громади в край важливим е запровадження комплексу організаційних заходів з метою запобігання виникнення надзвичайних ситуацій, мінімізації та ліквідація їх наслідків та організації життєзабезпечення потерпілого населення. Потрібно підвищити ефективність реагування на техногенні аварії.
Існує тенденція збільшення ризику стихійних лих і надзвичайних ситуацій, викликаних природними чинниками. Найбільш небезпечні стали надзвичайні ситуації гідрометеорологічного характеру (буревії, град, паводки), що призвело до руйнування житлових будинків, знищення посівів, зсуви грунту. Для запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків і надання термінової допомоги постраждалому населенню та виконання робіт щодо запобігання надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру (гідротехнічні укріплення берегів) необхідне значне фінансове забезпечення.
- реалізація комплексу невідкладних заходів щодо попередження виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру та ліквідації їх наслідків;
- створення додаткових резервуарів з водою для потреб місцевої пожежної охорони, очистка та реконструкція колодязів у куті «Георгіцєнь» в с. Волока;
- підвищення рівня матеріально-технічного забезпечення сил оперативного реагування;
- забезпечити подальший розвиток та удосконалення створеного потенціалу засобів індивідуального та колективного захисту населення;
- організація співпраці з місцевими засобами масової інформації з питань попередження виникнення та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;
- реконструкції та підтримки працездатності стану системи централізованого оповіщення населення;
- поліпшення роботи з населенням щодо підвищення його обізнаності про джерела можливої небезпеки та рівня підготовленості до дій у надзвичайних ситуаціях;
- забезпечення повного виконання планів проведення комплексних об’єктових навчань, тренувань;
- підвищення рівня і якості житлово-комунальних послуг, забезпечення надійної роботи інженерних систем життєзабезпечення;
- переборення критичного рівня зносу основних фондів житлово-комунального господарства;
- зміна менталітету мешканців по відношенню до середовища проживання.
4.11. Охорона навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів
Створення умов для поліпшення стану довкілля, реалізація заходів для покращення та стабілізації екологічного стану в селі, зменшення техногенного навантаження на навколишнє природне середовище, забезпечення безпечних умов життєдіяльності населення громади. Вирішення питання поліпшення якості питної води, впорядкування питань поводження з твердими побутовими відходами, ліквідація стихійних сміттєзвалищ, озеленення сіл громади.
- продовжити роботу з власниками підприємств, організацій, мешканцями будинків по встановленню на прибудинкових територіях, при входах, вздовж тротуарів урн для сміття та іх задовільне обслуговування;
- здійснення контролю за дотриманням екологічного законодавства та охорони довкілля при здійсненні індивідуального житлового будівництва;
- збільшення лісистості території громади, озеленення територій господарств, торгівельних закладів, вулиць сіл об’єднаної територіальної громади, (висадка дерев, кущів, газонів та квітників);
- здійснення контролю за якістю питної води;
- зменшення негативного впливу відходів на навколишнє середовище (ліквідація стихійних сміттєзвалищ на території громади);
- висвітлення екологічних проблем та стану їх вирішення у засобах масової інформації;
- реалізація заходів дозволить оздоровити екологічну ситуацію у громаді.
4.12. Дотримання законності та правопорядку
В рамках регіональних програм профілактики злочинності, підвищення безпеки дорожнього руху передбачається дії з метою ослаблення криміногенних факторів в об’єднаній територіальній громаді, зокрема в період кризових суспільних ситуацій, забезпечити здійснення комплексу заходів щодо:
- запобігання поширенню пияцтву та наркоманії; усунення причин і умов, що сприяють втягненню молоді та підлітків у протиправну діяльність; підвищення ефективність профілактичної роботи, забезпечення належного правопорядоку та громадську безпеку, підвищення правової культури населення, захист прав та свобод громадян;
- удосконалення системи профілактики злочинності та правопорушень, спрямованої на посилення боротьби з антисоціальними явищами;
- з метою мінімізації впливу наркоманії на суспільство, спрямувати зусилля на виявлення збувальників наркосировини, місць її виготовлення і розповсюдження, взяття на обліки осіб, які вживають наркотики;
- проведення профілактичних відпрацювань місць відпочинку і оздоровлення дітей з метою забезпечення громадського порядку;
- посилення контролю за дотриманням законодавства щодо заборони продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам віком до 18 років;
- спрямування зусилль на запобігання вчиненню правопорушень та злочинів неповнолітніми та відносно них, підняття на якісно новий рівень профілактичної роботи;
- підвищення оперативності реагування на вчинені злочини і правопорушення та їх виявлення - підвищити ефективність координації зусиль і обміну інформацією між правоохоронними органами та радою в питаннях протидії і профілактики злочинності, забезпеченні громадського порядку;
- залучення до виконання програми, зокрема і громадських помічників дільничного інспектора поліції;
- постійного моніторингу та належного реагування на виявлені недоліки.
V. Фінансове забезпечення реалізації Плану
Заходи Програми фінансуються за рахунок коштів бюджету Волоцької ОТГ, субвенцій з державного, обласного чи районного бюджету, коштів підприємств та інвесторів, інших джерел що не суперечать законодавству.
В рамках державної фінансової підтримки розвитку об’єднаних територіальних громад, Уряд визначив порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам об’єднаних територіальних громад на формування їхньої інфраструктури. Це передбачено розробленою Мінрегіоном постановою Кабінету Міністрів «Про деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад». В 2016 році з Державного бюджету місцевим бюджетам об’єднаних територіальних громад на розвиток інфраструктури передбачено субвенцію у розмірі 1 млрд. гривень. Кошти субвенції розподілятимуться між об’єднаними територіальними громадами за чіткою формулою: в залежності від кількості сільського населення і площі об’єднаної територіальної громади. Фінансування проектів за рахунок цієї субвенції відбуватиметься згідно з планом соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади.
VI. Моніторинг та оцінка результативності реалізації Плану
Загальний очікуваний ефект від реалізації програмних цілей – підвищення рівня благоустрою Волоцької сільської об’єднаної територіальної громади, підвищення рівня надання послуг, поліпшення матеріально-технічної бази та будівель закладів комунальної власності; освіти, медицини та культури, тощо. В процесі виконання План може уточнюватися для врахування нових соціально-економічних процесів, що відбуватимуться в економіці держави та об’єднаної територіальної громади. Зміни і доповнення до Програми затверджуються сесією ради Волоцької сільської об’єднаної територіальної громади за поданням сільського голови або відповідних постійних депутатських комісій. Звітування про виконання Програми здійснюється за підсумками року.
VII. Стратегічні напрямки економічного і соціального розвитку Волоківської сільської об’єднаної територіальної громади на період 2018-2020 років
Стратегічними пріоритетами економічного і соціального розвитку Волоцької сільської об’єднаної територіальної громади на період 2018-2020 років мають бути:
- реалізація заходів, спрямованих на створення правових, фінансових, соціально-економічних, організаційно-господарських умов розвитку громади;
- підвищення якості послуг та рівня соціальних стандартів, які безпосередньо надаються населенню, забезпечення соціального захисту найбільш вразливих верств населення;
- забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітей та учнів, що проживають на території громади, забезпечення інноваційного розвитку освіти;
- створення належних умов для всебічного та повноцінного розвитку дітей, відродження культурних і просвітницьких традицій;
- створення умов для розвитку молоді, задоволення їх потреб в професійному самовизначенні, забезпеченні їх соціальних гарантій, виховання відповідальності перед суспільством;
- запобігання поширенню наркоманії та пияцтву; усунення причин і умов, що сприяють втягненню молоді та підлітків у протиправну діяльність; забезпечення належного правопорядку та громадської безпеки, підвищення правової культури населення,сприяння формуванню культури здорового способу життя;
- забезпечення стабільного і ефективного функціонування комунального господарства, матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я, освіти, культури, спорту, ДСНС т.і. ;
- сприяння безперебійному забезпеченню потреб населення у перевезеннях автомобільним транспортом, в тому числі і пільгової категорії громадян;
- підвищення ефективності енергоспоживання, здійснення заходів із енергозбереження в усіх сферах діяльності;
- розвиток підприємництва, економіки та інфраструктури територіальної громади; сприяння зайнятості населення, зниження рівня безробіття;
- продовження реконструкції та поточного ремонту об’єктів життєзабезпечення, розвиток та відновлення мережі сільських доріг; вуличного освітлення, забезпечення благоустрою вулиць та місць загального користування громади;
- активізація інвестиційної діяльності, створення сприятливих умов для розвитку підприємницької діяльності за прінципами рівних можливостей;
- розв’язання екологічних проблем, створення умов для поліпшення стану довкілля, здійснення контролю за дотриманням екологічного законодавства та охорони довкілля, ліквідація не санкційованих звалищ сміття;
- реалізація державної політики у сфері захисту населення і території ради об’єднаної територіальної громади від можливих надзвичайних ситуацій.
VII. Додатки