Тиждень педагогічної майстерності у Волоківській ЗОШ І-ІІІ ст.
Я знаю представників багатьох спеціальностей, але немає – я в цьому переконаний – людей більш допитливих, більш невгамовних, більш одержимих думками про творчість, як учителі. (В. Сухомлинський)
У сучасних умовах розвитку освіти кожен педагог, що усвідомлює потреби сучасного суспільства і власну відповідальність за якість надання освітніх послуг не тільки перед державними органами, а перш за все своїми учнями, їхніми батьками та колегами-педагогами, намагається впроваджувати у свою роботу нові освітні технології.
Ми часто запитували себе, яким має бути сучасний вчитель? Яка його роль у суспільстві сьогодні? Отже, вчитель нового покоління – це:
- Людина, яка розуміє та приймає відмінності учнів та їхніх потреб, життєрадісний та цілісний, вміє створити позитив у навчанні, толерантний, справедливий, розуміє свій внутрішній світ та приймає помилки (свої та інших).
- Лідер і менеджер. Це людина, яка бере відповідальність за успіх свого учня, добре працює у команді з іншими вчителями, є порадником, другом та помічником для дітей, постійно вчиться та різнобічно розвивається, носій високих етичних стандартів (тобто навчає прикладом).
- Звільнений від стереотипів та успішний. Тобто вчитель вміє створити середовище для ефективного навчання та розкриття таланту дитини, знаходить цікавий матеріал для уроків, досліджує, любить свою роботу, успішно реалізовує себе через роботу, творчий, проактивний, звільнений від стереотипів, гнучкий (швидко реагує на зміни у зовнішньому середовищі).
- Володіє презентаційними навичками. Ефективний комунікатор та фасилітатор. Вчитель є мовознавчо компетентним, тобто чітко та зрозуміло висловлюється, використовує різні методи та практики викладання матеріалу, використовує ІКТ у навчальному процесі, підтримує принцип спільної відповідальності – учитель+батьки.
- Формує знання та навички потрібні у сучасному світі. Навчає учнів лідерству та командній роботі, розвиває в учнях критичне мислення і навички вирішення проблем, дає право вибору та вчить брати відповідальність за свій вибір, а також своїм прикладом демонструє навики для успіху в майбутньому.
З метою вивчення роботи вчителів які атестуються упровадження в навчально-виховний процес ефективних форм і методів роботи з учнями як засобу розвитку творчості педагога з 19 по 23 березня 2018 року у Волоківській ЗОШ І-ІІІ ступенів проводився Тиждень педагогічної майстерності.
Своїм досвідом та творчістю з учителями школи ділилася Олеся Сидорівна Намака, завідуюча районного методичного центру управління освіти Глибоцької районної державної адміністрації.
Вчителі Волоківської ЗОШ І-ІІІ ступенів уміють продукувати оригінальні, нетрадиційні ідеї застосовувати нестандартні форми проведення уроків, активно впроваджувати форми і методи організації навчально-виховного процесу, що забезпечують максимальну самостійність навчання учнів.
Дуже цікавим та змістовним видався урок математики у 2-А класі на тему : «Таблиця множення числа 6», проведений вчителькою початкових класів Головач І.Т.. Учні показали на уроці хороші знання з математики, методи та форми роботи, використані на уроці були дуже цікавими та різноманітними. Також, був відчутний зворотній зв'язок вчительки з учнями.
Димашок Г.В., вчителька української мови та літератури причарувала всіх своїм незвичайним уроком у 8-му класі на тему: «Узагальнюючі слова в реченнях з однорідними членами». Під час уроку нею були використані наступні принципи: науковості, системності, наступності, зв'язок із життям. Також,під час свого уроку вона використала сучасні комп’ютерні технології, пробудивши таким чином інтерес учнів до нового матеріалу. Урок був сучасним, цікавим, із використанням найсучасніших форм, методів та технологій викладання.
Чудовим та надзвичайним видався урок з художньої культури, проведений у 8-му класі вчителем трудового навчання(технічна праця) та художньої культури Олентерюк І.Г. на тему: «Художньо-декоративна обробка виробів з гіпсу та силікону». На цьому уроці учні ознайомилися з таким цікавим стилем, як бароко. Вони поринули у той період,дізналися багато цікавого: як виник цей стиль, що для нього характерно, також учні ознайомилися і з козацьким бароко. Вчитель показав майстер – клас, демонструючи учням свої роботи, різноманітні колони у стилі бароко зроблені з гіпсу. Учні разом з вчителем проаналізували різні елементи, стильові нюанси нашого муздрамтеатру ім. О. Кобилянської, ознайомилися з різними культурними монументами України, виконані в стилі бароко. Від цього стилю вчитель дійшов і до нового, який виник на базі бароко. Це був новий, кращий, елегантніший стиль-рококо.
Під час цього уроку вчитель Олентерюк І.Г. показав всім присутнім високу професійну майстерність, використовуючи також мультимедійну презентацію на дану тему, він зумів провести особливий урок, зацікавивши при цьому цілий клас.
Практичний психолог школи Стрілецька Г.В. провела у 7-му класі цікаве тренінгове заняття на тему: «Дружба та дружні інтереси»(з програми «Сімейна розмова»). На початку заняття дітям було роздано спеціальні сімейні щоденники, далі психолог пояснила інструкції по роботі з ним. Всі сіли в коло і першою вправою було «Знайомство», під час якого учні представлялися, розказуючи щось цікаве про себе. Наступною вправою було «Гра комплімент», де кожен учень робив комплімент своєму однокласнику : Мені в тобі подобається…. Далі була вправа : «Хто мої друзі». Кожен учень записував ім’я свого друга і визначав головну причину дружби з ним. По закінченню вправи психолог запропонувала бажаючим озвучити записане.
Дітям дуже сподобалася рухова вправа «Австралійський дощ», вони із задоволенням її виконували. Після цієї вправи була проведена самостійна робота з сімейним щоденником, результати якої були проаналізовані та обговорені. Вкінці заняття учні висловили свої враження та поділилися тим, що для них було цікавим під час цього заняття. Діти отримали домашнє завдання у рубриці «Виконай разом з батьками». Це тренінгове заняття видалося дуже цікавим та змістовним, діти були дуже активними та зацікавленими в ньому.
У 9-му класі Дан В.М. провела урок румунської мови на тему: «Lectura.Citirea expresiv? a textelor de diferite stiluri». Під час цього уроку діти повторили вивчений матеріал що стосується стилів мовлення. Вони були поділені на ІІ групи, кожна з яких отримала по одному тексту різних літературних жанрів. На протязі уроку, учні працювали з цими текстами, отримали різні завдання, яких вони вирішили без проблем. Також, під час цього уроку учні навчилися виразно читати тексти різних літературних жанрів.
Урок був дуже різноманітним, всі учні були задіяні, були дуже активними, працював весь клас. Вчителька в свою чергу показала що володіє на високому рівні інноваційними освітніми методиками і технологіями використавши багато цікавих, нових методів викладання.
У 4-му класі був проведений відкритий урок з української мови на тему : «Загальне поняття про дієслово». Вчителька Ватаманюк Т.П. створила в класі атмосферу креативності, праці та натхнення. В цьому полягала і мета уроку: за допомогою тяжкої праці, старань , досягти хорошого результату, отримати багато нових, корисних знань.
Учні ознайомилися з дієсловом, наводили приклади, дізналися ким він виступає у реченні, що означає початкова форма.
Протягом всього уроку діти були дуже активними, старанними, а вчителька змогла досягти поставленої мети. Використовуючи найрізноманітніші сучасні форми та методи роботи з дітьми, вона змогла встановити зворотній зв'язок зі своїми учнями, вдало та ясно пояснила нову тему, отримуючи вкінці хороші результати.